Skip to main content

Filmy promocyjne – jak wygląda produkcja i rezultat


Filmy promocyjne – jak wygląda produkcja i rezultat

Filmy promocyjne – jak wygląda produkcja i rezultat

Czym są filmy promocyjne?

Filmy promocyjne to idealne narzędzie do promocji marki, wydarzeń, ludzkich zdolności. Wszystko, co można pokazać, można przedstawić właśnie za pomocą filmu promocyjnego.

Gdzie mogę wykorzystać filmy promocyjne?

Nic dziwnego, że największe portale oraz aplikacje wykorzystują w swoich serwisach filmy promocyjne. Instagram, Facebook to już prawie jak wyrocznia. Jeżeli chcesz się zareklamować to właśnie tam Twoje filmy powinny się znaleźć. Łatwo można zaobserwować rosnący content w środowisku internetowym. Dlatego właśnie tak wiele firm oraz celebrytów wykorzystuje filmy promocyjne do promocji własnej marki w Internecie. Skupmy się teraz na tym jak wygląda proces produkcji filmu promocyjnego oraz jakie są rezultaty takiego filmu.

Jak wygląda proces produkcji filmów promocyjnych?

Na samym początku pojawia się potrzeba nakręcenia danego filmu w momencie, w którym zgłasza się do nas klient wstępnie wie czego oczekuje i co chciałby osiągnąć. Natomiast nie wie jak to zrobić samemu, mało tego nie wie jak za pomocą ruchomego obrazu przyciągnąć uwagę innych ludzi. Narzędzie potrzebne do realizacji tego celu na razie pozostawmy z boku. Mam na myśli cały sprzęt filmowy itd. Zdarza się również tak, że klient ma jakiś produkt, ale zdecydowanie nie ma żadnego pomysłu na pokazanie go, wtedy do akcji wkraczamy My, przedstawiając najlepsze rozwiązania. Skoro posiadamy już pomysł warto spisać go. Scenariusz tak nazywa się zapis planowanych działań, gdy tworzy się filmy promocyjne. Zawieramy wszelkie pomysły, rozpisujemy planowane kadry, lokacje, rekwizyty, cokolwiek co jest niezbędne do stworzenia filmu. Jeżeli wymaga tego sytuacja organizujemy Casting, w którym biorą udział ludzie, aby wyłonić najlepiej pasujące postacie do ról. Bierzemy pod uwagę również fakt, że klient nie chce ludzi z zewnątrz, aby promowały dany produkt, bądź firmę. Nastawienie skierowane jest na pracowników, aby to oni wcielili się w główne role, a tak naprawdę pokazali samych siebie w naturalnym dla nich środowisku. Dla ludzi którzy nie mają na co dzień obycia z kamerą może to być dość krępujące, nie każdy wie jak ma się zachować co powiedzieć itd. Naszym zadaniem jest pokazać ludziom jak mają się zachować, co powiedzieć jak to powiedzieć. Tu potrzebny jest dystans, bez nie wiadomo jak dużych oczekiwań wobec ludzi można osiągnąć naprawdę zadowalające rezultaty. Nad takimi zadaniami czuwa nasz reżyser jedna z najważniejszych osób na planie. Właśnie ten człowiek odpowiedzialny jest za kontakt z aktorami, pracownikami, statystami itd. Skoro scenariusz mamy za sobą, wiemy kto ma zagrać w filmie, wiemy co chcemy pokazać i jak to pokazać. Zabieramy się za realizację ujęć. Zazwyczaj jest to około 12 godzin na planie w ciągu jednego dnia, staramy się nie przekraczać tego czasu, ponieważ z każdą kolejną godziną spada efektywność wykonywanej pracy. Takich dni na planie może być nawet kilka, wszystko zależy od złożoności projektu. Zazwyczaj jest jeden, bądź dwa dni zdjęciowe. W tym czasie jesteśmy wstanie zrealizować naprawdę imponujące filmy promocyjne.

Jaki sprzęt wykorzystujemy do produkcji filmów promocyjnych?

W naszych produkcjach filmowych wykorzystujemy jedne z najlepszych rozwiązań technologicznych. Mamy tu na myśli nowoczesny sprzęt filmowy, zaawansowane kamery, filmowe obiektywy, które dają niezwykła plastykę obrazu, a co za tym idzie naturalność! Dopiero odpowiedni sprzęt do danych scen. Jeżeli wybrane filmy promocyjne potrzebują np. ujęć z drona, ponieważ warto jest pokazać ogrom danego przedsięwzięcia to właśnie to robimy. W połączeniu z doświadczeniem, wyjątkową wyobraźnią oraz dostępem do najlepszych rozwiązań technicznych, jesteśmy wstanie przekazać Państwu narzędzie które działa w formie filmu promocyjnego. Zebraliśmy materiał filmowy, czas wszystko połączyć w całość. Wybrać odpowiednią muzykę, wyciągnąć z kunsztu montażu filmowego co najlepsze. W kontakcie z klientem wybieramy opcjonalnie najlepszy utwór muzyczny przedstawiając kilka rozwiązań. Zakupujemy muzykę wraz z prawami autorskimi, nie ma miejsca na czyjąś twórczość bez braw do niej. Kiedy zebrane ujęcia są już ze sobą połączone i stanowią harmonię wraz z muzyką. Przechodzimy do bardzo ważnego elementu czyli do kolor korekcji filmu. Nadajemy ujęciom odpowiedniej barwy, czyli tak naprawdę budujemy charakter w filmie. Mało kto wie, że tak naprawdę ludzie kupują dane produkty za pomocą kolorów. W filmie jest tak samo. Jeżeli chcemy uzyskać symbol siły na rynku, dominacji gdyż dana profesja tego potrzebuje np. branża prawnicza, użyjemy wtedy barw bardziej błękitnych. Natomiast jeżeli realizujemy film promocyjny np. przedszkola, bądź hurtowni zabawek zastosujemy tu ciepłe odcienie. Gotowy już film przesyłamy drogą elektroniczną do klienta, aby mógł zapoznać się z materiałem, który wspólnymi siłami razem stworzyliśmy. Klient oczywiście może wyrazić swoją opinię na temat filmu promocyjnego i jeżeli zechce wprowadzić jakieś uwagi dostosujemy się do nich i wcielimy je w życie.

Dlaczego warto nagrać film promocyjny?

Skupmy się teraz na efekcie jaki otrzymaliśmy. Jest to bardzo ważne, przecież w momencie , w którym ktoś zdecydował się do nas zgłosić oczekuje, że otrzyma mocne narzędzie do promocji własnej marki, wydarzenia które organizował itd. Nasze filmy promocyjne to przede wszystkim szczerość. Nie ubarwiamy w naszych filmach miejsc pracy ludzi, aby wyglądali oni na najszczęśliwszych na świecie, ponieważ mogą przyjść do firmy i wykonać swoje zadanie. Wyciągamy to co w danych miejscach jest najlepsze i to pokazujemy. Gdyby w firmach było tak źle, to tysiące ludzi by do nich po prostu nie przychodziło każdego dnia. Jesteśmy zdania, że szczerość obroni się sama. Można zobaczyć to gołym okiem kiedy nasze filmy promocyjne spotykają się z opinią ludzi w Internecie. Krytyka bywa trudna do zniesienia, ale nie w naszym przypadku, ponieważ nie mamy się czego wstydzić. Jak widać za pomocą ruchomego obrazu w formie filmów promocyjnych uzyskujemy solidne narzędzie do promocji. Praktycznie cały Internet opiera się na filmach. Platforma typu YouTube jest aktualnie najpotężniejszą stroną w sieci. Znajdują się tam miliony filmów, które wzbudzają ogromne zainteresowanie wśród użytkowników. Olbrzymie przedsiębiorstwa załączają swoje reklamy w filmach wielu znanych twórców internetowych, gdyż wiedzą jaką siłę mają ruchome obrazy i jak duże zasięgi budują. Coraz więcej stosuje się filmów nawet w formie krótkich projekcji np. 15 sekund w social media, ponieważ tak mocno skupiają uwagę odbiorców. Pojedyncze zdjęcia tracą na wartości, zostają wyparte innym narzędziem, dlatego filmy promocyjne to przyszłość! Nasze studio filmowe realizuje:filmy promocyjnefilmy reklamowefilmowanie i montaż filmówfilmy szkoleniowefilmy korporacyjnefilmowanie dronemnagrywanie konferencjiprodukcja teledysków i produkcja filmów